Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
hl. m. Praha název

Policie České republiky – KŘP hlavního města Prahy

Informace k výkonu služby

Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. 

Žadatel, konkrétní policista, požádal o poskytnutí informací ve znění žádosti:

"… 1. Kolikrát jsem byl za dobu svého působení na PEO přeřazen mezi směnami.

2. Kolikrát byli přeřazeni ostatní příslušníci PEO Praha za stejné období (bez uvedení jmen, pouze počty přesunů).

3. Jaká jsou oficiální kritéria pro přeřazování mezi směnami. …"

Doplnění žádosti ve znění:

"… 1. Jaké jsou konkrétní důvody a kritéria pro převedení policisty mezi jednotlivými směnami na PEO Praha – ul. Kongresová 2, Praha 4 (zejména v případě dlouhodobě zavedeného směnového režimu)?

2.Kdo o tomto převedení rozhoduje a jakým způsobem je tento proces zdůvodňován?

3.Jaké vnitřní předpisy nebo normy upravují tyto změny?

4.Existují oficiální dokumenty nebo metodické pokyny, které tuto praxi objasňují? Pokud ano, žádám o jejich poskytnutí.

5.Kolikrát jsem byl za dobu svého působení na PEO Praha, Kongresová 2, Praha přeřazen mezi směnami?

6. Žádám o poskytnutí statistických údajů za období od 01.01.2015 do současné doby, které upřesňuje, kolik bylo v tomto období převedeno policistů mezi směnami, dále počet policistů, kteří byli za toto období převedeni opakovaně a dále počet policistů, kteří nikdy převedeni nebyli."

Žadateli bylo sděleno následující:

Podání bylo dle svého obsahu posouzeno jako žádost o poskytnutí informací dle ustanovení § 14 odst. 5 písm. d) InfZ. Doručená žádost splňovala formální požadavky a bylo možné o ní rozhodnout, kdy si zpracovatel povinného subjektu vyžádal podklady od dotčeného útvaru, kterým je Odbor pořádkové policie Krajského ředitelství policie hlavního města Prahy. Na základě výše uvedeného může povinný subjekt konstatovat následující:

Ad 1) Od Vašeho nástupu dne 1.10. 2015 jste byl do současné doby v rámci směn na oddělení přesunut 3x. Poslední plánovaný a avizovaný přesun bude realizován k 1. 4. 2025.

Ad 2) Počty přesunů v rámci jednotlivých směn na PEO Praha od roku 2015-2025 uvádí povinný subjekt následovně: 2015 3x, 2016 7x, 2017 12x, 2018 22x, 2019 7x, 2020 1x (COVID 19), 2021 3x, 2022 5x, 2023 30x, 2024 13x, 2025 10x.

Ad 3) Oficiální kritéria pro přeřazování mezi směnami nejsou stanovena žádnými předpisy nebo závaznými pokyny, mohou být však ovlivněny některými faktory, například: aktuální a budoucí personální situací na oddělení, počtem nově nastupujících policistů ve služebním poměru, počtem končících policistů ve služebním poměru, počtem převedených policistů z PEO, efektivitou výkonů služby jednotlivých směn, efektivitou výkonů jednotlivých policistů, efektivním řešením vztahů na daném pracovišti, předáváním zkušeností a dobré praxe napříč spektrem mezi jednotlivými směnami a v neposlední řadě celkovou produktivitou práce.

K Vašemu doplnění původní žádosti uvádí povinný subjekt následující:

Ad 1) Institut "Převedení" je legislativně ošetřen v zákoně č. 361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů a to v §25- §27 a je ve schvalovací kompetenci služebního funkcionáře s personální pravomocí, což se Vás netýká, neboť ve Vašem případu se nejedná o změnu "převedením" - policista zůstává služebně zařazen na původním útvaru, nemění se jeho "náplň služební činnosti ani standardy výkonu služby". Dochází pouze k úpravě plánů služeb a nedochází ke změně zavedeného používaného systému výkonu služby ve 24 hodinových směnách, které jsou podporovány 12-ti hodinovými směnami v nepřetržitém provozu a 8-hodinovými směnami v pravidelné pracovní době v rozmezí pondělí až pátek.

Ad 2) O změně plánů služeb rozhoduje vedoucí oddělení nebo jeho zástupce.

Ad 3) Tyto jednotlivé změny upravuje Závazný pokyn Policejního prezidia České republiky č. 180/2012 o plnění základních úkolů služby pořádkové policie čl. 11 odst. 1,5 a čl. 18.

Ad 4) Informace je zveřejněna v Esiaři ve Sbírce interních aktů řízení v záložce PP, který máte k dispozici v rámci služebního intranetu, navíc jste s ním byl prokazatelně seznámen opakovaně, naposledy 29.1.2025.

Ad 5) viz odpověď ad 1) v první části Vaší žádosti.

Ad 6) Povinnému subjektu není známo žádné zákonné ustanovení ani IAŘ , které by ukládalo vést o uvedených změnách oficiální evidenci či statistiku, z provozních poznámek vedení oddělení lze konstatovat, že v případě celého oddělení došlo k úpravě časového plánování služeb u policistů oddělení s posunutím jednotlivých směn v daném časové období ve 113 případech.

Uvedená kritéria nelze taxativně uplatnit na konkrétní situace ani na konkrétní policisty. Daná změna policistů v rámci směn je čistě v dikci vedoucího oddělení, se záměrem co nejlépe zlepšit pracovní prostředí, výkon služby a v neposlední řadě vztahy na jednotlivých pracovištích. U uvedených bodů Vaší žádosti povinný subjekt akcentuje, že požadované informace nepodléhají žádnému stupni evidence ani archivace a žádný IAŘ tuto povinnost služebnímu funkcionáři v postavení vedoucího oddělení nenařizuje. Přesunem policisty mezi jednotlivými směnami nedochází ke změně systému plánovaných služeb na PEO, tj. 24h a 12h směny.

Oldřiška Šlosarová, 8.4.2025

vytisknout  e-mailem