Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Žádost o potvrzení oznámení dopravní nehody

Žádost o potvrzení oznámení dopravní nehody způsobené střetem se zvěří nebo škodní události

Pokud jste telefonicky oznámili střet se zvěří nebo škodní událost na linku 158, při nehodě nedošlo k újmě na zdraví, pracovník operačního střediska Policie České republiky Vás instruoval o dalším postupu přes tuto webovou stránku a pro vyřízení pojistné události potřebujete potvrzení o provedeném oznámení, postupujte podle instrukcí uvedených níže.

Jak postupovat?

  • Zašlete žádost e-mailem – Napište žádost ve svém e-mailovém klientovi (např. Gmail, Outlook) a odešlete ji elektronicky na příslušnou podatelnu policie.
  • Zašlete žádost prostřednictvím datové schránky – Pokud máte aktivní datovou schránku, můžete žádost odeslat touto cestou.
  • Sepište žádost písemně – Pokud preferujete písemnou formu, sepište žádost a zašlete ji poštou nebo doručte osobně na podatelnu policie.

Kam žádost poslat?
Žádost je nutné doručit na podatelnu krajského ředitelství policie podle místa oznámení střetu se zvěří / škodní události. Pro správné určení můžete využít oficiální seznam útvarů Policie ČR.

Pokud si nevíte rady, která podatelna je ta správná, můžete zaslat žádost na "centrální" podatelnu policieV předmětu e-mailu však vždy uveďte o co žádáte, s upřesněním místa události, aby bylo vaše podání správně přiřazeno na příslušný útvar policie, který se vám bude věnovat!!! Například: "Předmět – Žádost o potvrzení, střet se zvěří, okres XYZ".

Na co v žádosti nesmíte zapomenout.
Můžete použít vzor žádosti níže, vaše žádost má volnou formu, ale aby splňovala formální podmínky žádosti a policie zároveň mohla ověřit, zda byla nehoda skutečně oznámena, vždy prosím uveďte:

  • Datum a čas oznámení nehody.
  • Místo události (v tomto případě místa střetu se zvěří).  Pokud umíte pracovat s mapovými portály, využijte i lokalizaci v mapě a zaslání souřadnic události. Vaše žádost bude postupována podle místa oznámení.
  • Jméno, příjmení, datum narození a kontaktní údaje žadatele (oznamovatele).
  • Vztah k poškozené věci (např. vlastník vozidla, oznamovatel srážky se zvěří)

Časté dotazy (FAQ)

Jak dlouho trvá vyřízení?
Záleží na vytíženosti policie, obvykle několik pracovních dnů.

Lze žádost poslat e-mailem?
Ano, žádost lze odeslat elektronicky e-mailem na podatelnu příslušného krajského ředitelství. Použít můžete i dalším způsoby odeslání, například datovou schránkou, poštovními službami nebo můžete využít i osobní doručení.

Je možné žádat o potvrzení, pokud nehoda nebyla hlášena na linku 158?
Ne, policie nemůže vydat potvrzení o události, která jí nebyla nahlášena. Pokud k oznámení nehody nedošlo, není možné zpětně získat oficiální potvrzení.

Jak celý proces probíhá?
Po odeslání Vaší žádosti na podatelnu příslušného krajského ředitelství policie bude žádost přijata podatelnou a následně předána na místně příslušný útvar služby dopravní policie, kde policista prověří v systému pro operační řízení, zda k oznámení události skutečně došlo. Pokud ano, zašle Vám na Vámi uvedený kontakt potvrzení o oznámení události.

vytisknout  e-mailem