Policie České republiky  

Přejdi na

Naším cílem je Vaše bezpečí


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Veřejné zakázky

Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. 

Žadatelka požádala o následující informace:

1. Jaké jsou základní principy a postupy, které vaše organizace uplatňuje při veřejném zadávání?
2. Jaké konkrétní nástroje a metodiky používáte při přípravě a realizaci veřejných zakázek?
3. Které legislativní normy a regulace považujete za klíčové pro efektivní veřejné zadávání ve vašem sektoru?
4. Jakým způsobem kontrolujete dodržování principů účelnosti, hospodárnosti a efektivnosti (3E)?
5. Jaké jsou vaše zkušenosti s vysoutěženými dodavatelskými firmami a jakým způsobem monitorujete jejich výkon dle vysoutěžených podmínek?
6. Jakým způsobem řídíte komunikaci a spolupráci mezi jednotlivými odděleními vaší organizace během procesu veřejného zadávání?
7. Jak řešíte případné problémy nebo konflikty, které mohou vzniknout v rámci veřejného zadávání?
8. Jakým způsobem hodnotíte efektivitu a úspěšnost vašich veřejných zakázek po jejich realizaci?
9. Jaké jsou největší výzvy, jimž vaše organizace čelí v oblasti veřejného zadávání?
10. Jakým způsobem zohledňujete environmentální a sociální aspekty ve vašich zakázkách?
11. Jaká opatření a iniciativy plánujete ke zlepšení vašich procesů veřejného zadávání v budoucnu?
12. S jakými problémy se v rámci veřejného zadávání potýkáte?


Policejní prezidium České republiky sdělilo žadatelce následující informace:


1. Jaké jsou základní principy a postupy, které vaše organizace uplatňuje při veřejném zadávání?
Policie České republiky uplatňuje základní principy a postupy dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů a dle interních předpisů vztahujících se k realizaci veřejných zakázek.

2. Jaké konkrétní nástroje a metodiky používáte při přípravě a realizaci veřejných zakázek?
Při přípravě jsou zohledňovány platné interní předpisy a systemizace majetku. Využívány jsou také české i mezinárodní normy vztahující se k jednotlivým pořizovaným komoditám.

3. Které legislativní normy a regulace považujete za klíčové pro efektivní veřejné zadávání ve vašem sektoru?
V rámci každého předmětu plnění jednotlivé veřejné zakázky je zohledňována rozdílná legislativa, která do jisté míry ovlivňuje stanovení podmínek technické specifikace předmětu plnění, tudíž není možné stanovit konkrétní klíčovou legislativní normu paušálně pro zadávání všech veřejných zakázek. Za klíčovou a komplexní legislativní normu lze zmínit pouze již zmíněný zákon o zadávání veřejných zakázek.

4. Jakým způsobem kontrolujete dodržování principů účelnosti, hospodárnosti a efektivnosti (3E)?
Pravidla, která se musí aplikovat při nakládání s veřejnými prostředky hospodárnost, efektivnost   a účelnost definuje zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole. Dále jsou využívány interní akty řízení. Především jde o dosažení cílů s co nejnižšími ztrátami zdrojů.

5. Jaké jsou vaše zkušenosti s vysoutěženými dodavatelskými firmami a jakým způsobem monitorujete jejich výkon dle vysoutěžených podmínek?
Předmětem uzavíraných smluv jsou smlouvy na dodávky zboží, z tohoto důvodu je sledováno, zda dodavatelé plní dodávky včas a v požadované kvalitě.

6. Jakým způsobem řídíte komunikaci a spolupráci mezi jednotlivými odděleními vaší organizace během procesu veřejného zadávání?
V rámci přípravy veřejných zakázek i v průběhu jejich realizace jsou sestavovány tzv. mikrotýmy, jejichž členy jsou pracovníci ze všech zainteresovaných útvarů. Tyto mikrotýmy  se scházejí v rámci společných jednání nebo komunikují prostřednictvím elektronického nástroje.

7. Jak řešíte případné problémy nebo konflikty, které mohou vzniknout v rámci veřejného zadávání?
Vše je řešeno v souladu s možnostmi a pravidly, které pro konkrétní situace stanovuje zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, nebo příslušná rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, či judikatury soudů.

8. Jakým způsobem hodnotíte efektivitu a úspěšnost vašich veřejných zakázek po jejich realizaci?
Hodnotí se zejména podle toho, zda jsou dodávky plněny ve smluvních termínech a v požadované kvalitě. Dalším kritériem je počet uplatňovaných reklamací a zpětná vazba uživatelů, pro které bylo zboží pořízeno.

9. Jaké jsou největší výzvy, jimž vaše organizace čelí v oblasti veřejného zadávání?
Skloubit požadavky zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů s požadavky kladenými na pořízení speciálního policejního vybavení (např. výzbrojní materiál).

10. Jakým způsobem zohledňujete environmentální a sociální aspekty ve vašich zakázkách?
Při přípravě veřejné zakázky je vyplňován tzv. kontrolní list, v rámci kterého je řešeno, zda lze uplatnit některý z principů odpovědného zadávání. Např. v případě výstrojních součástek je standardně součástí hodnocení nabídek kritérium dodržování podmínek etické výroby. Ve všech uzavíraných smlouvách jsou zapracovány povinnosti vyplývající z pracovněprávních předpisů, předpisů z oblasti zaměstnanosti a bezpečnosti ochrany zdraví při práci.

11. Jaká opatření a iniciativy plánujete ke zlepšení vašich procesů veřejného zadávání v budoucnu?
Průběžná školení a vzdělávání pracovníků ze všech zainteresovaných útvarů, sledování nejnovějších trendů, případná možnost využití umělé inteligence v rámci některých úkonů při procesu zadávání veřejných zakázek.

12. S jakými problémy se v rámci veřejného zadávání potýkáte?
Skloubit požadavky zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů s požadavky kladenými na pořízení speciálního policejního vybavení (např. výzbrojní materiál).

pplk. JUDr. Lucie Žárská, 30. 5. 2025

vytisknout  e-mailem