Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
hl. m. Praha název

Policie České republiky – KŘP hlavního města Prahy

Informace ke konkrétnímu spisu

Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. 

Žadatelka žádala informace týkajících se věci vedené pod spis. zn. KRPA-27073/PŘ-2024-000006.

Povinný subjekt předmětnou žádost posoudil a v souladu s § 14 odst. 5 písm. d) zákona o svobodném přístupu k informacím žadatelce sdělil následující:

Spisové značky, které byly založeny a vedeny v souvislosti s postupem a šetřením předmětné dopravní nehody, jsou evidovány v následujících spisech:

KRPA-27073/PŘ-2024-000006 - spisová značka, pod kterou byla šetřena samotná dopravní nehoda.

KRPA-61845/ČJ-2024-0000DI - pod touto značkou je vedeno rozhodnutí Odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie hlavního města Prahy, se sídlem Kongresová 1666/2, 140 00 Praha 4, kterým nebyly shledány podmínky pro zahájení přezkumného řízení ve věci uvedené dopravní nehody.

KRPA-56943/ČJ-2024-000066-KU009 - pod uvedenou spisovou značkou bylo vedeno šetření Odborem vnitřní kontroly Krajského ředitelství policie hlavního města Prahy, se sídlem Sdružení 1, 140 00 Praha 4 (dále jen „OVK“). Předmětem šetření bylo upozornění na postup a chování policistů Oddělení dopravních nehod (dále jen „ODN“) na místě dopravní nehody. Podnět byl vyhodnocen jako neopodstatněný.

KRPA-147601/ČJ-2024-000066-KU046 - spisová značka vedená rovněž u OVK. Upozornění se týkalo činnosti policistů ODN v souvislosti s řešením dopravní nehody a jejich postupu při nahlížení do spisového materiálu. Podnět byl vyhodnocen jako částečně opodstatněný (administrativní pochybení). Věc byla následně přezkoumána Policejním prezidiem České republiky pod č.j. PPR-38819/ČJ-2024-990210-KU, které se plně ztotožnilo se závěrem OVK.

O tom, že policisté, kteří prováděli šetření dopravní nehody na místě, postupovali v souladu s obecně závaznými právními předpisy a interními akty řízení, které stanoví a konkretizují jejich postup při vyšetřování dopravních nehod, jste již byla vyrozuměna písemností ze dne 10.04.2025, zaslanou do Vaší e-mailové schránky.

Na závěr povinný subjekt uvádí, že informační zákon, je určen k zajištění transparentnosti činnosti veřejné správy a umožnění přístupu veřejnosti k již existujícím informacím, které má povinný subjekt k dispozici. Tento zákon však neslouží jako prostředek pro podávání stížností, opravných prostředků, podnětů či upozornění na konkrétní zaměstnance nebo jejich jednání. Současně připomínáme, že podle § 2 odst. 4 uvedeného zákona se povinnost poskytovat informace nevztahuje na dotazy, které směřují k vyjádření právních názorů, k budoucím rozhodnutím povinného subjektu ani k vytváření nových informací, které v době podání žádosti neexistují.

Oldřiška Šlosarová, 01.12.2025

vytisknout  e-mailem