Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Ústecký kraj název

Policie České republiky – KŘP Ústeckého kraje

Dálniční oddělení patnáctileté

ÚSTECKÝ KRAJ - ŘEHLOVICE - Dálniční oddělení prezentovalo svou činnost a výsledky 

     V pátek 15. 5. 2014 měli zástupci médií možnost seznámit se, u příležitosti 15. výročí vzniku dálničního oddělení Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje, s činností tohoto oddělení v jeho sídle v Řehlovicích.

     V úvodu vedoucí odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje plk. Jiří Ušák seznámil s historií a působností dálničního oddělení. Zmínil nejen dopravní problematiku, ale také další přestupky a trestné činy, které oddělení řeší. Konkrétní informace pak poskytl vedoucí oddělení npor. Mgr. Karel Polák.

     Část prezentace se věnovala kontrolám komerční přepravy (tzv. „kamion tým“) a skrytému dohledu na dálnici a objízdných trasách (dohled s využitím tzv. „passat týmu“).

     Přítomní měli možnost navštívit monitorovací pracoviště na dálničním oddělení a prohlédnout si vozidlo sloužící ke kontrolám nákladní dopravy a vozidlo VW Passat používané dálničními policisty.
 

Historie a současnost dálničního oddělení

     Dálniční oddělení vzniklo v roce 1999 a jeho prvním sídlem byla budova bývalé mateřské školky v Lovosicích. Po povodních v roce 2002 se oddělení přestěhovalo do prostor bývalého statku v Sulejovicích a ke konci roku 2006 bylo oddělení přestěhováno do nové budovy v obci Řehlovice, která byla přímo postavena pro potřeby dálničního oddělení a je jeho sídlem dosud.

     Dálnice D8 vede od Prahy přes Ústí nad Labem až k hranicím s Německem, kde se napojuje na dálnici A17. Ačkoli první plány na vybudování tohoto tahu vznikly již ve třicátých letech minulého století, základní kámen byl položen teprve v roce 1984.

     Stavba prvního úseku dálnice byla právě z Řehlovic do Trmic na Ústecku. Úsek měřil 4,6 km, jeho stavba byla započata v roce 1984 a úsek byl uveden do provozu o šest let později, v listopadu 1990.

     Teprve poté přišly na řadu úseky navazující od Prahy. Prvním byl desetikilometrový úsek Zdiby - Úžice a Úžice - Nová Ves, jehož součástí je i dlouhé přemostění Vltavy. Další úseky, Doksany - Lovosice a Doksany - Nová Ves, znamenaly vznik celistvého dálničního spojení Praha - Lovosice, které měřilo bezmála padesát kilometrů. V roce 2006 se přidal úsek Trmice - Německo, jenž na jihu navazuje na první postavenou část dálnice a na severu na německou dálnici A17.

     Plány počítají s celkem 92 kilometrovým pásem dálnice. V současnosti je v provozu necelých 76 km a s výstavbou dalších 16 km se počítá do budoucna. Celý tah zahrnuje třináct mimoúrovňových křižovatek, několik desítek mostů a čtyři tunely v celkové délce 3,5 km.

     V pátek 11. dubna byly na Dálničním oddělení v Řehlovicích, u příležitosti 15. výročí založení oddělení, předány pamětní odznaky všem policistům dálničního oddělení. Kromě toho byly předány také 3 pamětní medaile umístěné na dřevěné plaketě. Jednu převzal ředitel krajského ředitelství policie Ústeckého kraje plk. Mgr. Tomáš Landsfeld, další obdržel odbor služby dopravní policie (medaili převzal vedoucí odboru služby dopravní policie plk. Jiří Ušák) a třetí dálniční oddělení Řehlovice, za které medaili převzal vedoucí oddělení npor. Mgr. Karel Polák.

 

 

Prezentaci naleznete zde.


por. Šárka Poláčková
PIS KŘP Ústeckého kraje
16. dubna 2014

 

Odkazy do noveho okna

Dálniční odd.

Dálniční odd.  

Detailní náhled

Dálniční odd.

Dálniční odd.  

Detailní náhled

Dálniční odd.

Dálniční odd.  

Detailní náhled

Dálniční odd.

Dálniční odd.  

Detailní náhled

Dálniční odd.

Dálniční odd.  

Detailní náhled

Dálniční odd.

Dálniční odd.  

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem