Policie České republiky – KŘP Ústeckého kraje
Záznam volání na linku 158
Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.
ŽÁDOST:
Žadatelka podala celkem tři žádosti týkajícíc se volání na linku 158:
„o poskytnutí informace spočívající v záznamu hovoru na tísňovou linku 158, který proběhl dne 15. ledna 2025 z telefonního čísla xxx, případně alespoň shrnutí věcného obsahu tohoto hovoru.
„… o poskytnutí informace spočívající v záznamu hovoru na tísňovou linku 158, který proběhl dne 15. ledna 2025 z telefonního čísla xxx, případně alespoň shrnutí jeho věcného obsahu.
„… o poskytnutí informace spočívající v záznamu hovoru na tísňovou linku 158, který proběhl dne 16. ledna 2025 z telefonního čísla xxx nebo z telefonního čísla xxx, případně alespoň o shrnutí jeho věcného obsahu.
Současně si Vás znovu dovoluji požádat, aby tento hovor nebyl ani po uplynutí jinak stanovených lhůt vymazán a aby byl i nadále archivován, když je vysoká pravděpodobnost, že v průběhu příštích měsíců bude vyžádán orgány státní správy či příslušným občanskoprávním soudem za účelem prokázání skutkového stavu věci ve sporu o náhradu újmy vzniklé klientovi uklouznutím na veřejné komunikaci.“
ODPOVĚĎ:
Policie České republiky jako povinný subjekt podle § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb. žádosti posoudila a k požadovaným informacím ve všech případech sdělila, že Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje neeviduje žádné oznámení na linku 158 celkově za období od 1. ledna do 31. ledna 2025 týkající se uklouznutí na veřejné komunikaci, či vztahující se k oznámení nebezpečného místa na Havlíčkově náměstí ve městě Lom.
Dále žadatelku informovala, že technologie pro záznam a archivaci telefonního provozu uchovává záznamy po dobu nejméně 90 dní ode dne pořízení. Maximální doba uchování záznamu je obecně 365 dní, kdy tato delší doba uchovávání záznamu provozu závisí na naplnění obsahové kapacity serverů jednotlivých operačních středisek.
por. Bc. Pavla Mašínová, 24. 6. 2025